Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T14:34:54+02:00
M H₂SO₃= 2+ 32 +3×16 = 82 g/mol
M S = 32 g/mol

%S= 32 × 100% / 82 =≈ 39%

H₂SO₄= 2 + 32 + 4×16 = 98 g/mol
%S = 32 × 100% / 98 =≈ 33%

odp. Kwas siarkowy (IV), czyli H₂SO₃
2009-09-19T14:38:48+02:00
Masa H₂SO₃ - 82u
Masa siarki - 32u

Najłatwiej na proporcje.

82u - 100%
32u - x%

x = 100%*32u/82u ≈ 39%


Masa H₂SO₄ - 98u
Masa siarki - 32u

98u - 100%
32u - x%

x 100%*32u/98u ≈ 33%

Odp. Kwas siarkowy (IV) ma większą zawartość procentową siarki.
2009-09-19T15:13:26+02:00
Rozwiązanie:
Masa H₂SO₃ - 82u
Masa siarki - 32u

82u - 100%
32u - x%

x = 100%*32u/82u ≈ 39%

Masa H₂SO₄ - 98u
Masa siarki - 32u

98u - 100%
32u - x%

x =100%*32u/98u ≈ 33%

Odp. Kwas siarkowy (IV) ma większą zawartość procentową siarki niż kwas siarkowy (VI).