Pan Fortuna wygrał na loterii 1754300 zł. Dziesiątą część tej kwoty przeznaczył na cele charytatywne. Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500 zł. i podarował każdej z trzech córek po 225000zł. Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie?

Bardzo proszę o rozwiązanie. Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T20:58:46+01:00
1754300zł:10=175430zł
1754300zł-175430zł=1578870zł

1578870zł-67500zł=1511370zł

1511370zł-(225000zł*3)=1511370zł-675000zł=836370zł
1 1 1
2010-01-04T20:59:57+01:00
1754300 - (1/10 × 1754300 + 67500 + 3×225000) = 1754300 - (175430 + 67500 + 675000) = 1754300 - 917930 = 836370