Odpowiedzi

2010-01-04T21:02:58+01:00
Przykładem dzieła literackiego jest Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią,

Taniec śmierci w sztuce średniowiecznej miał być dla człowieka przestrogą przed śmiertelnym losem, a także wyrażać skargę na przemijanie

Informacja z podręcznika słowa na czasie 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T21:04:34+01:00
Jego popularność polegała na tym że w tamtym czasie panowała ogromna epidemia dżumy która uśmierciła 1/3 ludności Europy.Codzienne doświadczenie śmierci spowodowało iż stala sie ona jednym z głownych tematów życia publicznego. Wyrazem tego stało się tworzenie nowych motywów plastycznych i literackich wyrażającą prawde na temat ludzkiego przemijania.
Np. Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią, Wielki Testament. Ballada o Paniach minionego czasu. Pieśń o Rolandzie.
2 3 2