Badania statystyczne wykazują, że co drugi polak cierpi na otyłośc. Z czego 40% ludzi otyłych stanowią mężczyzni. W badanej grupie było 30 kobiet otyłych. Ile osób liczyła grupa i ile było w niej otyłych mężczyzn?(podaj potrzebne obliczenia, dane i szukane)

2

Odpowiedzi

2010-01-04T21:18:12+01:00
X - liczba otyłych ludzi
2x - liczba badanych
40%x - liczba otyłych mężczyzn
60%x - liczba otyłych kobiet

60%x=30
⅗*x=30 /dzielimy przez ⅗
x=50

2x = 100 - liczba badanych

40%x = ⅖*50 = 20 - liczba otyłych mężczyzn
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T21:21:27+01:00
Dane:
ilość kobiet otyłych w grupie- 30
procent mężczyzn otyłych w grupie- 40%

Szukane:
Ilość mężczyzn otyłych w grupie- ?
Ilość osób w badanej grupie- ?


Obliczamy ilość osób otyłych w grupie na proporcji:
30osób to - (100%-40%) 60% całej grupy
x to - 100% całej grupy

x=30*100%:60%
x= 3000:60 (procenty się skróciły)
x=50

Co drugi jest badany jest otyły więc mnożymy przez 2:

50*2=100

odp.1 Grupę badanych stanowiło 100 osób.

Obliczamy ile było mężczyzn:

Aby obliczyć procent(40%) z danej liczby(50) należy procent zamienić na liczbę i pomnożyć przez daną liczbę, więc:

40%*50=0,4*50=20

Odp.2 W grupie było 20 otyłych mężczyzn.
3 4 3