Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T21:47:22+01:00
385 tys. km² to 385 000 km²

1: 20 000 000
zamieniamy na skalę mianowaną
1cm [ na mapie ] - 20 000 000 cm [ w rzeczywistości ]
1cm - 200 000 m
1cm - 200 km

zamieniamy na skalę kwadratową:
1cm ² - 200² km ²
1cm ² - 40 000 km²

385 000 ÷ 40 000 = 9,625 ≈ 9,6 cm²
45 3 45
bardzo Dziękuję za za rozwiązanie zadania :)
2010-01-04T21:49:35+01:00
Morze Bałtyckie ma powierzchnię około 385 tys. km^2. Jaką powierzchnię zajmie Morze Bałtyckie na mapie w skali 1: 20 000 000?

1;20000000
1cm = 200km
1cm^2=40000km^2
385000km^2/40000km^2=9,625 cm^2
37 2 37