Świat Biologi Klasa I gimnazjum.

Zadanie 1. str. 84. Uzupełnij Tekst, wpisując podane niżej pojęcia we właściwej formie gramatycznej.

Pojęcia: Wapń, linienie, tułów, głowotułów, odwłok, odnóża, stawy, mięśnie, chityna.

Ciało Wszystkich stawonogów jest podzielone na segmenty tworzące u niektórych gatunków wyraźne wyodrębnione dwa lub trzy odcinki, czyli głowę, ......... , ......... lub ....... i odwłok. Charakterystyczną cechą budowy stawonogów są ............. , Składające się z odcinków połączonych ruchomo za pomocą ........ , wyspecjalizowane w spełnianiu różnorodnych funkcji.
Ciało stawonogów okrywa sztywny oskórek zbudowany z ............. i często wysycony solami ................ . Chroni on narządy wewnętrzne i jest miejscem przyczepu ..................... . Sztywny oskórek musi być okresowo zrzucany podczas .................. , ponieważ ogranicza wzrost organizmu.

Tam gdzie są kropeczki należy wpisać pojęcia, bardzo proszę o rozwiązanie, jest bardzo potrzebne ! Z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T21:24:25+01:00
Ciało Wszystkich stawonogów jest podzielone na segmenty tworzące u niektórych gatunków wyraźne wyodrębnione dwa lub trzy odcinki, czyli głowę, tułów , odwłok lub głowotułów i odwłok. Charakterystyczną cechą budowy stawonogów są odnóża , Składające się z odcinków połączonych ruchomo za pomocą stawów, wyspecjalizowane w spełnianiu różnorodnych funkcji.
Ciało stawonogów okrywa sztywny oskórek zbudowany z chityny i często wysycony solami wapnia . Chroni on narządy wewnętrzne i jest miejscem przyczepu mięśni . Sztywny oskórek musi być okresowo zrzucany podczas linienia , ponieważ ogranicza wzrost organizmu.
104 4 104
2010-01-04T21:27:12+01:00


Ciało Wszystkich stawonogów jest podzielone na segmenty tworzące u niektórych gatunków wyraźne wyodrębnione dwa lub trzy odcinki, czyli głowę, tułów, odwłok lub głowotułów. i odwłok. Charakterystyczną cechą budowy stawonogów są odnóża , Składające się z odcinków połączonych ruchomo za pomocą stawów, wyspecjalizowane w spełnianiu różnorodnych funkcji. Ciało stawonogów okrywa sztywny oskórek zbudowany z chityny i często wysycony solami wapnia . Chroni on narządy wewnętrzne i jest miejscem przyczepu mięśni. Sztywny oskórek musi być okresowo zrzucany podczas linienia , ponieważ ogranicza wzrost organizmu.
51 3 51