Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T21:43:58+01:00
Opony mózgowo-rdzeniowe:
*opona miękka - naczyniówka
*opona twarda, pomiędzy nimi znajduje się *pajęczynówka.

czaszka
6 3 6
2010-01-04T21:46:09+01:00
Mózg (...) wrażliwym narządem, (...) dobrze chroniony. Otaczają go 3 opony. (...) pierwsza, najbliżej mózgu, to silnie unaczyniona opona miękka (naczyniówka), (...) odżywianie mózgu. (...) Drugą jest pajęczynówka, (...)wyrównujący ciśnienie w czaszce i amortyzujący wstrząsy. (...) Ostatnią, (...) opona twarda, która jest zarazem okostną czaszki. Dzieli się ona na blaszkę zewnętrzną i blaszkę wewnętrzną
7 4 7