TO SĄ CHYBA WYRAŻENIA ALEGERBRAICZNE (ALE NIE JESTEM PEWNAA . . )

no to taak . . to jest z podręczników Matematyka 2001 kl . 6
str.131 zad. 11 podręcznik

W prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy nic drogi. Oblicz długość boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 24 cm.


Z Góry Bardzooo Dziękuję Wszystkim .. ;* ;))

3

Odpowiedzi

2010-01-04T21:46:26+01:00
I bok x
II bok 2x

2*x+2*2x=24
2x+4x=24
6x=24 |:6
x=4

I bok 4cm
II bok 2*4cm=8cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T21:51:17+01:00
Nie wiem jak Ci to dokładnie wyjaściń ale ja bym to zrobiła tak:

24cm : 6 = 4

a (to ten dłuższy) = 4cm*2= 8cm (bo jest 2 razy dłuższy)
b = 4 (bo jest 2 razy krótszy od boku b)

no i jak obliczysz z obwód podkładają dane które Ci napisałam to powinno Ci wyjść 24cm.

A oto sprawdzenie
Obw. = 2*a + 2*b = 2*8cm + 2*4cm = 16cm + 8cm = 24 cm.
2010-01-04T21:51:53+01:00
Pierwszy dłuszy to 8cm a drugi to 4cm.

24= 2*x + 2*y
x + y= 1/2
1/2= 12
x=8cm
y=4cm