Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T00:38:23+02:00
1.Natura światła-dwoistość natury

światło ma naturę dwoistą tzw. korpuskularno - falowa , tzn, że w pewnych warunkach światło zachowuje się jak fala , a w innych jak cząstka.Dowodem na falową naturę promieniowania są takie zjawiska jak dyfrakcja i interferencja.
Zaś np. efekt Comptona jest dowodem na korpuskularną naturę światła.
2.Wojna neutronowa-jakie reakcje zachodzą i co nam grozi?

reakcja-rozszczepienie substancji radioaktywnej, którą w bombie jest uran wzbogacony o pluton.
=podmuch o dużej sile
=powstanie ognistej fali ciepła
=pali wszystko co spotka na swojej drodze
=śmiercionośne skutków promieniowania=np. na skutek wybuchu o mocy 20 kiloton, powstanie promieniowanie o tak ogromnym natężeniu, że 25% spośród osób napromieniowanych, które znajdą się w promieniu 2 kilometrów od epicentrum umrze w ciągu miesiąca.
2 2 2
2009-09-20T01:54:02+02:00
1.Natura światła-dwoistość natury

Pytanie 1.
Światło ma naturę dwoistą - korpuskularno - falowa, tzn, że w pewnych warunkach światło zachowuje się jak fala, a w innych jak cząstka. Dowodem na falową naturę światła są takie zjawiska jak dyfrakcja i interferencja.
Zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne oraz efekt Comptona są dowodem na korpuskularną naturę światła.

Pytanie 2.

Reakcja:
łańcuchowej reakcji rozszczepienia jąder ciężkich pierwiastków (uranu i plutonu). W wyniku tej reakcji wydziela się duża ilośc energii - wybuch.

Co grozi:
-fala uderzeniowa,
-promieniowanie przenikliwe,
-promieniowanie cieplne (świetlne),
-skażenie promieniotwórcze,
-impuls elektromagnetyczny.
4 2 4