Odpowiedzi

2010-01-04T22:22:20+01:00
Ile kilogramow solanki 5% i ile solanki 2% należy zmieszać aby otrzymać 60 kg solanki 3%?

x-ilość solanki 5%
y-ilość solanki 2%

5%x+2%y=3%*60
x+y=60

0,05x+0,02y=0,03*60
y=60-x

0,05x+0,02(60-x)=1,8
y=60-x

0,05x+1,2-0,02x=1,8
y=60-x


0,03x=1,8-1,2
y=60-x

0,03x=0,6 /:(0,03)
y=60-x

x=20kg -ilość solanki 5%
y=60-20=40kg -ilość solanki 2%




2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:23:52+01:00
5%-x
3%-60 kg

60kg*(razy)5%
-------------------- = 100kg
3%

2%-x
3%-60 kg

2%*60kg
---------------- =40 kg
3%

100+40=140 kg należy zmieszać
Sprawdzenie:
140 kg-7%
x-3%

140 kg*3%
------------- =60 kg
7%
2 3 2