Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:29:32+01:00
Przekrojem osiowym walca jest prostokąt o przekątnej10cm
ta przekątna tworzy kąt 30⁰ ze średnicą walca
z własności kąta 30⁰ widzisz( bo tego sie nie liczy),że h walca =5cm, a średnica walca = h Δ równobocznego o boku= 10cm
h=a√3:2=10√3:2=5√3cm= średnica,,, czyli promień = 2,5√3cm
pole całe walca= pole 2 podstaw + pole boczne
pole=2πr²+2πrh
pole=2π×(2,5√3)²+2π×2,5√3×5
pole=37,5π+25√3π=12,5π(3+2√3)cm²
pozdrawiam
2 5 2
2010-01-04T22:38:25+01:00
W załączniku zrobiłem rysunek i w miarę czytelnie wszystko rozpisałem.

Pozdrawiam
2 3 2