Odpowiedzi

2010-01-04T22:37:58+01:00
Dżungla- gęsty, wilgotny las tropikalny,miejsce zamieszkiwania wielu dzikich zwierząt,występują m.in nad Amazonka


sawanna - zbiorowisko roślin charakterystyczne dla obszarów międzyzwrotnikowych o suchym klimacie, składające się przede wszystkim z wysokich traw oraz rzadko występujących drzew i krzewów; obszar o takiej roślinności
2 5 2
2010-01-04T22:43:44+01:00
1. sawanna czyli strefa roślinna występująca w klimacie podrównikowym okresowo suchym:

a. charakterystyczne rośliny, które występują na jej terenie to:
•rośliny trawiste;
•rzadkie kępy;

b. charakterystyczne zwierzęta, które występują na jej terenie:
•antylopa;
•gazela;
•żyrafa;
•słonie;
•mrówki;

c. gleby => czarno.ziemia
------------------------------------------------------------------------------
2. dżungla występuje w lasach tropikalnych:

a. charakterystyczne rośliny, które występują na jej terenie to:
•wysokie drzewa o prostych pniach;
•wiele lian i epifitów;

•krzewy i runo są słabo rozwinięte ze względu na znaczne zacienienie;
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:45:16+01:00
Dżungla- nadrzeczne zarośla drzewiaste wystepujące na bagnistych obszarach w północno-wschodnich Indiach. W potocznym znczeniu nazwa wilgotnych lasów tropikalnych- określenia typu "dżungla amazońska" nie są jednak przyjete w terminologi geograficznej

Sawanna- trawiasta formacja roślinna, wystepująca w strefie miedzyzwrotnikowej, na obszarach o wyraźnie wykształconej porze suchej, trwającej od 3 do 9 m=iesięcy. NA niektórych sawannach rosną nieliczne drzewa,, np. akacje, palmy czy baobaby. Zwarte skupiska drzew wystepują jedynie wzdłuż cieków wodnych w postaci tzw. lasów galeriowych. Sawanny zajmują znaczne obszary w Afryce, Ameeryce POłudniowej, w Indiach, na pograniczu Amerykańsko-meksykanskim i w północnej Australii. Wyróżnia się nastepujące rodzaje sawann:

Zalewowa - wystepująca w dolinqach rzecznych, okresowo zalewana; przykład stanowi sawanna w dorzeczu Orinoko

Wilgotna- powstająca na skutejk wypalenia lasu, występuja na niej pojedyncze drzewa

Sucha- porastają ją sukulenty i suchorośla oraz pojedyncze drzewa, podobnie jak sawanna wilgotna jest formacją powstała w wyniku wypalania lasów

Ciernista - powstała przez wypalanie zarośli, rosną tu jedynie kserofity

Trawiasta - charakteryzuje się występowaniem rosnących pojedynczo lub w niewielkich grupach drzew oraz krzewów

PAlmowa - na jej obszarze występują pojedynczo lub w grupach palmy
1 1 1