Odpowiedzi

2010-01-04T22:46:19+01:00
||x|+2|=2
omijamy wartość bezwzględną

x+2=2 piszemy to samo równanie, tylko że z przeciwną liczbą po lewej stronie , zatem: x+2= -2]
rozwiązujemy normalnie obydwa równania

więc:
x+2=2 /-2 (przenosimy liczby tak aby został sam x) lub x+2=-2/-2
x=0 x=-4



x należy do: xe <-4,0>



mam na dzieję, że dobrze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:50:28+01:00
||x|+2|=2

Po pierwsze musimy znac definicję.

|a|=x <=> x=a ∨ x=-a

zaczynamy od najbardziej zewnętrznych kresek :)

|x|+2=2 ∨ -|x|-2=2
|x|=0 ∨ |x|=-4
x=0
to równanie po prawej jest sprzeczne, bo wartość bezwzględna jest zawsze dodatnia.
2010-01-05T01:03:33+01:00
|x|+2 = 2 ∨ |x| + 2 = -2
wg. zasady ze |x| = x kiedy jest nieujemny
-x kiedy jest ujemny

|x| = 0 ∨ |x| = - 4
wartość bezwzględna przyjmuje wartości tylko nieujemne wiec zostaje nam to pierwsze.
x = 0

PS.gdyby wyszlo np. ze |x| = 1(zamiast 0), wtedy mielibysmy 2 rozwiazania: x = 1 ∨ x = -1, w tym wypadku mamy 1 rozwiązanie bo 0 i -0 to ta sama liczba