Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T23:50:39+01:00
⅙ z 360⁰=60⁰= kąt środkowy→wpisany=2 razy mniej=30⁰
b]⁷/₁₀ z 360⁰=252⁰= kąt srodkowy,,, czyli wpisany połowę tego=126⁰
pozdrawiam
1 5 1
2010-01-05T00:00:33+01:00
A) łuk stanowi ⅙ okręgu

"Pełny łuk" to kąt 2π czyli 360⁰
1/6 okręgu odpowiada więc kątowi środkowemu (wierzchołek w środku okręgu) 2π/6 [rad]= π/3 [rad]= 60⁰. Kąt wpisany oparty na tym samym łuku jest połową kąta środkowego czyli jego miara wynosi 1/2 * π/3 [rad] = π/6 [rad] = 180⁰/6 = 30⁰

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

b) łuk stanowi 7/10 okręgu

podobnie jak w a)
Kąt środkowy:
7/10 *2π [rad] = 7/5 * π [rad] = 7/5 * 180⁰ = 7 * 36⁰ = 252⁰

Kąt wpisany (oparty na tym samym łuku) ma miarę:
1/2 * 7/5 * π [rad] = 7/10 * π [rad] = 7/10 * 180⁰ = 126⁰

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1 5 1