Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T23:33:34+01:00
1km=1000m=100000cm
2πr=2×3,14×23cm≈144,44cm
100000:144,44≈692,33
odp. koło wykona pełne 692 obroty
4 5 4
2010-01-04T23:34:59+01:00
Wzor na obwod kola to L= d*pi ( d to srednica) pi~3,14 tak wiec masz 46 cm * 3,14= 144,44 cm terz obliczasz ile cm ma 1 km tak wiec 1 km= 1000m= 10 00 00 cm teraz dzielimy 10 00 00 cm przez 144,44 cm i mamy 63,29 obrota
4 2 4
2010-01-04T23:35:11+01:00
Ile obrotów wykonuje koło o średnicy 46cm na drodze 1 km?
promień - 23cm
potrzebny wzór 2PIr
załóżmy, że Pi ~3,14

2 x 3,14 x 23 = 144,44 cm - to jest obwód okręgu

1km = 1000 m = 100 000 cm

drogę trzeba podzielić przez obwód ;
100 000 ; 144,44 = 692,32 ( w przybliżeniu )

wykonuje około 692 obroty
5 5 5