Oblicz wartość wyrażenia 5x5(2x3y4)2
............
25(x3y)3xy6

dla x=555 i y=4

Proszę o jak najszybszą pomoc.!! ;//

słownie:
5x do potęgi 5 (2x do trzeciej y do czwartej) do drugiej
25(x do trzeciejy)do trzeciej xy

2
[5x⁵(2x³y⁴)²]:[25(x³y)³xy⁶]=(5x⁵ 4x⁶y⁸):(25x⁹y³xy⁶)=20x¹¹y⁸:(25x¹⁰y⁹)=0,8x/y=
0,8*555/4=0,2*555=111

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T23:51:13+01:00
Kreskę ułamkową lepiej zastępować / lub : bo się rozjeżdża

[5x⁵(2x³y⁴)²]:[25(x³y)³xy⁶]=(5x⁵ 4x⁶y⁸):(25x⁹y³xy⁶)=20x¹¹y⁸:(25x¹⁰y⁹)=0,8x/y=
0,8*555/4=0,2*555=111
20 3 20
2010-01-05T00:27:19+01:00
Odpowiedź w załączniku
30 4 30
[5x⁵(2x³y⁴)²]:[25(x³y)³xy⁶]=(5x⁵ 4x⁶y⁸):(25x⁹y³xy⁶)=20x¹¹y⁸:(25x¹⁰y⁹)=0,8x/y=
0,8*555/4=0,2*555=111