Odpowiedzi

2010-01-05T11:35:27+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T11:40:32+01:00
Kiedy cialo porusza sie w danym ukladzie odniesienia, a ten uklad porusza sie wzgledem innego ukladu odniesienia - staramy sie ustalic predkosc ciala wzgledem tegoz ukladu odniesienia.

predkosc taka wyrazana jest wzorem

u'=(u+v)/(1+v*u/c^2)

gdzie:
u -predkosc ciala mierzona w macierzystym ukladzie odniesienia
v - predkosc macierzystego ukladu odniesienia
c - predkosc swiatla

relatywistyczne skladanie predkosci zaklada istneinie poprawki do predkosci rozpratrywanego ciala, a nie tylko proste dodawanie predkosci ciala i jego ukladu odniesienia
7 4 7