Odpowiedzi

2010-01-05T12:03:27+01:00
Benzen - C6H6
78u --- 100%
72u --- x%
x = około 92%

Acetylen - C2H2
26u --- 100%
24u --- x%
x = około 92%

Odp: Zawartość procentowa węgla w benzenie i acetylenie jest porównywalna(taka sama) i wynosi około 92%.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T12:25:55+01:00
Acetylen C₂H₂
26u*x=100%*24
x=2400:26=92,3
acetylen=92,3

benzen C₆H₆
78ux=100%*72u
x=7200:78u=92,3

zawartość węgla w obu przypadkach jest równa i wynosi po 92,3%
1 5 1