Odpowiedzi

  • mki
  • Rozwiązujący
2010-01-05T12:50:44+01:00
1.kto odkrył Ameryke , odp. Krzysztof Columb
2.gdzie zginoł Magellan ? odp. Filipiny
3. kto jako pierwszy dotarł drogą morską z Europy do Indii ? odp. vasco da gama

4.magnetyczne urzadzenie słuzace do wskazywania kierunku bieguna . odp. busola
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T12:55:29+01:00
Hhmm. a wiec
1. kto i w krórym roku odkrył Amerykę ?
OdDP : Amerykę odkrył Krzysztof Kolumb w roku 1492. :)

2. Kto odniosł sukces , dopływając jako pierwszy do południowego krańca Afryki ? i w ktorym roku miało to wydarzenie miejsce?

ODP : Sukces ten odniósł Bartłomiej Diaz w 1488 roku .

3. Jakie odkrycie geograficzne odniósł Vasco da Gamę . ?

ODP: Vasco da Gamę w 1498 roku dotarł do Indii .

4. Kto jako pierwszy odbył podróż dookoła świata ? Kiedy tego dokonał ?

ODP. : był to Ferdynand Magellan , podróż zaczął w roku 1519 a zakończył 1522r.

to są najważniejsze odkrycia :) mam nadzieje ze poomogłam :*
chciałabym przypomiec ze odpowiedz nadana przez kogos nade mna jest nie poprawna. poniewaz Busola... to nie jest odkrycie geogranficzne. te cztery tematy ktore podałam ja są jak najbardziej poprawne :P:P:P
22 4 22