1.jakie pole ma prostokąt o wymiarach 50cm na 16dm?
a)800cm b)800dm c)0,8m kwadratowych d)8m kwadratowych
jak to sie liczy napiszcie konkretnie
2.pan gżegzółak odkupil od pani kolinskiej działke o powierzchni 6a.Zapłacił za nia 14400zł.ile kosztował 1m kwadratowy tej dzialki
a)2400zł b)240zł c)24zł d)2,4
ma byc dzialanie jak co rpbic

3

Odpowiedzi

2010-01-05T13:25:25+01:00
1.
16dm= 160cm
p=ab
p=160cm*50cm=800cm2

2.
1ar=100m2
6 arów= 600m2
14400zl/600m2=24zł
odpowiedź c.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T13:28:10+01:00
1.jakie pole ma prostokąt o wymiarach 50cm na 16dm?

50cm = 5dm zamieniasz jednostki
P = a*b
P = 5dm*16dm
P = 80dm

2.pan gżegżółka odkupił od pani Kolińskiej działkę o powierzchni 6a.Zapłacił za nią 14400zł.ile kosztował 1m kwadratowy tej działki?

6ar = 600m² zamienisz jednostki
za 600m² zapłacił 14400zł
14400zł:600 = 24zł
czyli 1m² działki kosztuje 24zł
6 3 6
2010-01-05T14:48:27+01:00
1.jakie pole ma prostokąt o wymiarach 50cm na 16dm?
a)800cm b)800dm c)0,8m kwadratowych d)8m kwadratowych


P=a*b
a=50cm
b=16dm

obliczenia muszą być w jednych jednostkach
np.w cm
a=50cm
b=16dm=160cm

P=a*b
P=50cm*160cm=8000cm²

np. w dm
a=50cm=5dm
b=16dm

P=a*b
P=5dm*16dm=80dm²

np. w m

a=50cm=0,5m
b=16dm=1,6m

P=a*b
P=0,5m*1,6m=0,8m²

Czyli odpowiedź c

2.pan gżegzółka odkupil od pani kolinskiej działke o powierzchni 6a.Zapłacił za nia 14400zł.ile kosztował 1m kwadratowy tej dzialki
a)2400zł b)240zł c)24zł d)2,4

1ar=100m²
6ar=6*100m²=600m²

600m²-14400zł
1m²-x

liczymy z proporcji

600x=14400zł /:600
x=24zł

Czyli odpowiedź c, 1m² działki kosztował 24zl

5 5 5