Ile płytek terakoty o wymiarach 6 na 12cm potrzeba na wyłozenie podłogi w kształcie prostokata o wymiarach 36dm na 8,5m
Pomózcie kochani to jest 6 klasa podstawówki a ja tego nieumiem zrobic jak tego nie bede miała to pani mnie zabije pomocy

3

Odpowiedzi

2010-01-05T14:12:10+01:00
36 dm=360cm
8,5m=850 cm
pole podłogi- 360cm×850cm=306000cm
pole płytki- 6cm×12cm=72 cm
306000÷72=4250
Odp.: Do wyłożenia podłogi potrzeba 4250 płytek terakoty.
Najlepsza Odpowiedź!
  • x5x5
  • Rozwiązujący
2010-01-05T14:17:34+01:00
Najpierw zamieniamy wszystko na cm
wiec wymiary płytki 6cm na 12 cm
wymiary podłogi 36dm=360 cm na 8,5m=850cm
teraz liczymy
pole prostokata a razy b wiec
360cmrazy 850cm=306000cmkwadratowych i teraz dzielimy powierzchnie podłogi na powierzchnie płytki

306000cm podzielic na (6razy 12)=306000:72=4250
odp ;potrzebujemy 4250 płytek
1 5 1
2010-01-05T14:47:07+01:00
8,5 m â 850 cm,

36 dm â 360 cm

Tak więc :



Podłoga do wyłożenia 360 cm x 850cm

Płytka ma wymiary : 6 cm x 12 cm



360 cm podzielić na 6 cm = 60 płytek

850 cm podzielić na 12 cm = 70,83 czyli 70 płytek całych i jedna docinana czyli 71 płytek



60 * 71 = 4260 płytek

Odp. Nalezy kupić 4260 płytek, pod warunkiem że żadna nie pęknie.
1 4 1