Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T14:15:37+01:00
Zastosowanie dwutlenku węgla (CO2):
-do produkcji gaśnic,
-do produkcji wód gazowanych,
-w cukrownictwie,
-w chłodnictwie jako tzw."suchy lód"
12 4 12
2010-01-05T16:48:23+01:00
Zastosowanie w przemyśle

- jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo ;
- zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie ; zaprawy wapiennej ;
- jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców ;
- czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych ;
- czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych ;
- w cukrownictwie - do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego ;
- stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
- stosowany również w napojach gazowanych. Jego numer jako dodatku do żywności to E290.
7 4 7