Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T18:56:32+02:00
Uranos- bóg nieba (właściwie on był niebem)
Gaja- bogini ziemi (ziemia)
Okeanos-władca mórz
Kronos-bóstwo rolnicze, władca świata
Rea-żona i siostra Kronosa
Zeus-najwyższy bóg, władał ludźmi i bogami
Hades- bóg świata zmarłych
Hefajstos- bóg ognia i kowali
Hera- opiekunka małżeństwa i patronka położnic
Demeter- bóstwo ziemi uprawnej, gł. zbóż
Hestia-bogini ogniska domowego
2 5 2
2009-09-19T19:35:36+02:00
Uranos-personifikacja Nieba, małżonek i brat Gai. Ojciec tytanów, tytamid, trzech cyklopów.
Gaja-Ziemia jako matka-rodzicielka wszechrzeczy i pokoleń bogów.
Eryn-boginie zemsty, uważane za córki Gai zrodzone z krwi Uranosa.Przedstawiano je jako skrzydlate wiedźmy z wężami we włosach i z pochodniami lub biczami w rękach.Erynie w dzień i w nocy dręczyły swoje ofiary wywołując w nich szaleństwo.ścigały bezlitośnie zbrodniarzy.
kronos-jeden z tytanów, najmłodszy syn Uranosa i Gai.Odebrał władzę nad światem ojcu i okaleczył go sierpem.Ożenił się z własną siostrą Reją,ponieważ przepowiedni miał zostać pozbawiony przez jedno ze swoich dzieci.
Reja-córka Uranosa i Gai,żona Kronosa,matka Posejdona,Zeusa,Hadesa,Hestii,Demeter i Hery.
Zeus-ojciec i król bogów oraz ludzi,władca Olimpu.
1 5 1
2009-09-19T19:37:04+02:00
Uranos- bóg nieba
Gaja- bogini ziemi
Demeter- bóstwo ziemi uprawnej
Okeanos-władca mórz
Kronos-bóstwo rolnicze, władca świata
Rea-żona i siostra Kronosa
Zeus-najwyższy bóg, władał ludźmi i bogami
Hades- bóg świata zmarłych
Hefajstos- bóg ognia i kowali
Hera- opiekunka małżeństwa i patronka położnic
Hestia-bogini ogniska domowego