Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T19:12:08+02:00
A - krótszy bok
b - dłuższy bok
h - wysokość trapezu
W rysowanie trapezu bawić się nie będę, dużo roboty z wrzucaniem, a chyba sam potrafisz to zrobić ;]

Pabcd = (a+b)h/2
Pabc = bh/2

Pabcd = 5/4 * Pabc
(a+b)h/2 = 5/4 * bh/2    /:h
(a+b)/2 = 5b/8             /*8
4(a+b) = 5b
4a + 4b = 5b
4a = b

Odp. 4 razy
  • LuLu
  • Rozwiązujący
2009-09-19T19:20:52+02:00
1/2( AB+ CD) * h = 1,25 * 1/2 * AB * h
1/2 ( AB + CD) = 1,25 * 1/2 * AB
AB+ CD = 1,25 * AB
CD = 1,25 AB - AB
CD = 0,25 AB

Bok AB jest 4 razy dłuzszy od boku CD.