Z podanych wyrazów wynotuj te, których pisownia z "ó" nie możma wymienić i ułóż z nimi zdania. Wyrazy:
chór, mózg, tchórz, żółw, głód, król, mróz, miód, córka, góral, łóżko, obóz, czółno, ziółko, szóstka, wróbel, wiatrówka, wirówka, klasówka, pocztówka, królewski, ręczników, ósemka, dachówka, gotówka, koszykówka, motorówka, ciężarówka, szczegółowy, przewodników, tchórzofretka, różowawy (chodzi o to że np. wyraz żółw nie da się odmienić nie ma tu żadnej zasady)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:33:29+01:00
Chór, Pięknie śpiewa kościelny chór.
mózg,Jaki jest mój mózg?
tchórz,Jesteś tchórzem!
żółw,Jesteś wolny jak żółw.
głód, głodny
król, Król wydał wspaniałe przyjęcie.
mróz,mrozy
miód,Jadłam kiedyś miód lipowy
córka, Kogo ona jest córką?
góral,Mój wujek to prawdziwy góral.
łóżko,łoże
obóz,obozy
czółno,Tam jest Twoje czółno.
ziółko,ziele
szóstka,sześć
wróbel, Posłuchaj jak pięknie śpiewa wróbel.
wiatrówka, Wiatrówka to niebezpieczna broń palna.
wirówka,wirować
klasówka,klasowy ówka
pocztówka,ówka
królewski, Król wydał królewski dekret.
ręczników,ów
ósemka,osiem
dachówka,ówka
gotówka,ówka
koszykówka,ówka
motorówka, ówka
ciężarówka,ówka
szczegółowy,Tworzę szczegółowy opis obrazu.
przewodników,ów
tchórzofretka,Jak nazwiesz swoją tchórzofretkę?
różowawy, Lubię odcień różowawy.
3 4 3
2010-01-05T15:56:37+01:00
wymienne to:głód,

mróz,
miód,
łóżko,
obóz,
szóstka,
ręczników,
ósemka,
ziółko,
wirówka,
przewodników,
motorówka,





niewymienne to:chór,
mózg,
żółw,
król,
córka,
góral,
czółno,

wróbel,
wiatrówka,
klasówka,
pocztówka,
królewski,
dachówka,
gotówka,
koszykówka,
ciężarówka,
szczegółowy,
tchórzofretka,
różowawy,

Teraz zdania.:
Ogromny chór śpiewał w kościele.
Moja siostra ma mały mózg.
Kasi żółw mieszka w akwarium.
Król ma czerwony płaszcz.
Córka pani Natalki jest bardzo ładna.
Na Małgosi rysunku góral ma w ręku długopis.
Wystrugaliśmy sobie czółno.
Duży wróbel usiadł na choince.
W moim pokoju jest wiatrówka.
Ta klasówka jest za trudna.
w sklepie była pocztówka z serduszkami.
W muzeum był królewski tron.
Moja dachówka ma kolor brązowy.
Na ścianie gotówka ma kolor żółty.
Koszykówka jest bardzo trudnym sportem.
Koło mojego domu przejechała ciężarówka.
Ten temat jest za bardzo szczegółowy.
U mojej koleżanki tchórzofretka jest śmieszna.
Mam różowawy telefon.

Proszę..:P