Do cylindra miarowego o masie 150g wlano 50cm^3 wody, a następnie wrzucono kilka monet, które spowodowały podniesienie się poziomu wody w cylindrze, wzrost obj o 2cm^3 . Cylinder wraz z zawartością zaważono i okazało się, że jego masa wynosi 205,4g. Z jakiego metalu były wykonane monety?

2

Odpowiedzi

2009-09-19T19:27:49+02:00
M=205,4g-150g=55,4g
d=gęstość
d wody =1g/cm3
d=m/V
m=d*V
m=1g/cm3*50cm3
m=50g

55,4g-50g=5,4g
d=m/V
d=5,4g/2cm3
d=2,7 g/cm3
odp. monety były wykonane z aluminium.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T19:52:56+02:00
M=205,4g-150g=55,4g
d=gęstość
d wody =1g/cm3
d=m/V
m=d*V
m=1g/cm3*50cm3
m=50g

55,4g-50g=5,4g
d=m/V
d=5,4g/2cm3
d=2,7 g/cm3
Ta gęstośc odpowiada gęstości aluminum.