1.Na mapie w skali 1:4 000 000 przedstawiono Kanał Panamski i Kanał Sueski.
a) Oblicz rzeczywistą dł. Kanału panamskiego jężeli na mapie jego dł. wynosi 2 cm.
b) Oblicz jaką dł. ma na mapie kanał seuski jeżeli w rzeczewistości jego dł. wynosi 161km.

2.Oblicz jaka jest rzeczywista odległość pomiędzy dwoma miastami jezeli na mapie w skali 1:225 000 wynosi 11 cm
PILNE !!!

3

Odpowiedzi

2009-09-19T19:25:17+02:00
1:4 000 000
1cm-40 km
2cm x 40km=80 km
b)
161km;40 km~4cm
c)
1:225 000 11 cm
1cm-2,25km
11cm x 2,25km=24,75 km
22 4 22
2009-09-19T19:28:55+02:00
1:4 000 000
1cm-40 km
2cm•40km=80 km
b)
161km:40 km=4 1/40cm
c)
1:225 000 11 cm
1cm-2,25km
11cm•2,25km=24,75 km
57 1 57
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T19:29:37+02:00
1.
a) 2cm * 4 000 000cm = 8 000 000 cm
8 000 000 = 800 km

b) 4 000 000 cm = 400km
161km : 400 km = 0.4025km = 4025 cm

2.
11 cm * 225 000 = 2475000 cm = 247.5
27 3 27