Łazienka ma kształt prostopadłościanu o wymiarach:
Podłoga 3 m na 3,5 m
Wysokość 2,5 m
W łazience są drzwi o szerokości 0,8 m i wysokoścu 2 m. Ściany łazienki wyłożono glazurą do czterech piątych jej wysokości a podłogę terakotą.

a) ile metrów kwadratowych glazury i ile terakoty trzeba kupić pamiętając żeby kupić jej o 10% więcej.

b) ile przyklejono kafelków glazury o wymiarach 25 cm na 30 cm ,a ile kafelków terakoty o wymiarach 30 cm x 30 cm.


Proszę o rozwiazanie. Daje aż 40 pkt.

2

Odpowiedzi

2010-01-05T15:20:19+01:00
A
3*3,5=10,5
2*2,5*3*0,8+2*3,5*2,5*0,8-0,8*2=12+14-1,6=24,4

10,5+24,4=34,9
34,9*0,1=3,49
34,9+3,49=38,39

b
10,5:0,09=116,(6)
24,4:0,075=325(3)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:39:49+01:00
2,5 - wysokość łazienki
3m x 3,5m x 2,5m=26,25 m2 - łazienka
0,8m x 2m=1,6m2 - drzwi
4/5 x 2,5m=0,5m
2,5m-0,5m=2m - wysokość glazury
a)3m x 2 m=6m2
6m2 x 2=12m2 -dwie ściany
3,5m x 2 m=7m2
7m2 x2=14m2- kolejne dwie ściany
7m2+14m2=21m2
21m2-1,6m2=19,4m2 - trzeba odjąć drzwi
10% x 19,4m2=1,94 m2 czyli ok 2m2
19,4m2+2m2=21,4m2 -tyle trzeba kupić glazury
3m x 3,5m=10,5m2
10% x 10,5m2=1,05m2 czyli ok 1m2
10,5m2+1m2=11,5m2 - tyle trzeba kupić terakoty
b)25cm x 30cm=750cm2=0,75m2
19,4m2/0,075m2=258,66666.. czyli 259 płytek glazury bo nie da się kupić 0,666...płytki
30 cm x 30cm=900cm2=0,09m2
11,5m2/0,09m2=127,777... - czyli trzeba kupić 128 płytek terakoty