Zadanie 1

Około 18% masy ciała człowieka stanowi węgiel.Ile kilogramów węgla nosi w sobie szóstoklasista ważacy 40 kg.


zadanie2

Najbardziej rozpowszechnionym nazwiskiem w chinach jest nazwisko chang.Nosi je około 12% Chińczyków.Liczba mieszkańców Chin wynosi około 1,2 mld.
Czy osób o nazwisku Chang jest więcej niz Polaków??


Prosze o szybkie rozwiązanie
Kto pierwszy daje naj;ppp

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:05:24+01:00
1)

40 - 100%
x - 18%
x=7,2 kg
odp. 7,2 kg

2)

1,2 - 100%
x - 12%
x=0,144 mld

odp. Tak, ponieważ ludność Polski to 38 mln mieszkańców, a Changów jest 144 mln.
1 5 1
2010-01-05T15:06:59+01:00
Zadanie 1.
0,18 * 40kg = 7,2 kg

Odp.: 7,2 kg.

Zadanie 2.
1,2 mld * 0,12 = 0,144 mld = 144 000 000 ludzi
Polska ludność: ok. 38 167 000

Odp.: Tak, wiecej jest osob o nazwisku Chang, niz Polakow.
2 5 2