Odpowiedzi

  • LuLu
  • Rozwiązujący
2009-09-19T20:00:31+02:00
200g 5% roztworu to 10g soli i 190g wody
200g 10% roztworu to 20g soli i 180g wody
łącznie po połaczeniu - 30g soli i 370 g wody
po odparowaniu - 30g soli i 270g wody
waga roztworu- 300g, w tym 30g soli
czyli otrzymamy 300g 10% roztworu soli
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-19T21:28:10+02:00
Zmieszano 200g 5% roztworu soli i 200g 10% roztworu soli, następnie odparowano 100g wody. Oblicz stężenie procentowe roztworu.
200g×5%=200g×0,05=10g
200g×10%=200g×0,1=20g

200g+200g=400g
10g+20g=30g
400g-100g=300g

30g:300g ×100%=0,1×100%=10%

Odp. Roztwór ten ma 10% stężenie.