Odpowiedzi

2010-01-05T15:27:16+01:00
Oblicz pole i obwód wycinka koła wyznaczonego przez kąt środkowy o mieże 210° w kole o średnicy 8cm.Przyjmij π=22/7.

miara kąta - 210°
średnica - 8 cm
π = 22/7

P ≈ 210/360 * 16 * 22/7
P ≈ 29 cm²

obw ≈ 210/360 * 8 * 22/7 + 2 * 8
obw ≈ 31 cm

odp. Pole wycinaka koła to około 29 cm²
a jego obwód to 31 cm.

Mam nadzieję że dajesz najlepszą ;)
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:28:35+01:00
Wzór na pole wycinka koła, gdzie x to kąt:

P=πr²*(x/360)
x=210
π=22/7.
r=8cm

P=22/7*64*210/360=295680/2520=117,3 cm²


wzór na obwód wycinka koła, gdzie x to kąt:

Ob=2πr*(x/360)
Ob=2*22/7*8*210/360=73920/2520=29,3 cm


Mam nadzieję, że pomogłam, liczę na naj:)
10 3 10