Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:18:48+01:00
6a + 6b = 42
2a + 6b = 26

a=(42-6b)/6

(42-6b)/3 + 6b=26

14-2b+6b=26
4b=12
b=3

6a+6*3=42
a=4
2 3 2
2010-01-05T15:19:15+01:00

x- liczba filiz.
y- liczba talerzykow

6x+6y=42 / :6
2x+6y=26 /:2

x+y=7
x+3y=13

x=7-y
7-y+3y=13

x=7-y
2y=6

y=3
x=4



2 3 2
2010-01-05T15:22:51+01:00
1 FILIŻANKA +f+f+f+f+f+tależyk+t+t+t+t+t=42zł
2 f+f+t+t+t+t+t=26zł

w pierwszym zestawie jest 4 filiżanki więcej niż w 2 czyi
42-26:4=16:4=4

odp:filiżanka kosztuje 4 zł a talerzyk 1.20zł
2 3 2