Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:25:39+01:00
L=20 cm
d₁=6 cm
d₂=8 cm

a) P=1/2 *d₁*d₂
P=1/2*6*8=24 cm²

b) h=?
P=a*h /:a
P/a=h

L=20 cm
a=20:4=5 cm
h=24:5=4⅘
15 4 15
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T15:28:17+01:00
Pole rombu
Przekątne przecinają się pod kątem prostym więc tworzą 4 jednakowe trójkąty prostokątne. Pole rombu wynosi
P= 4*(1/2 * 4 * 3) = 24

Wysokość jest równa a*h więc podstawiamy
24=5*h
h=24/5
6 3 6