Córka panstwa malinowskich marzy o zagranicznej wycieczce. Zaoszczędziła już trzy piąte potrzebnych pieniedzy. Rodzice postanowili dołożyć resztę. Ile pieniędzy dadzą córce rodzice, jeżeli koszt wycieczki wynosi 1050 zł ???

Razem z obliczeniami . Z góry dzięki ;p

3

Odpowiedzi

2010-01-05T15:27:56+01:00
1050= 5/5
x=2/5

x=420

rodzice dołożyli 420 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:30:03+01:00
1050:5=210
210razy3=630

1050-630=420

Kwota którą dołożą rodzice to 420zł
2010-01-05T15:36:54+01:00
1050:3/5=α
1050-α=β

mam nadzieję ze dalej policzysz;)