Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:33:29+01:00
Nie każdy wodorotlenek jest zasadą, gdyż zasada to wodorotlenek dobrze rozpuszczalny w wodzie. Zasady to głonie wodorotlenki, w których skład wchodzą głównie metale 1 i 2 grupy ukladu okresowego. Np. zasadą nie jest wodorotlenek glinu, żelaza, miedzi.
1 5 1
2010-01-05T15:37:36+01:00
Jak powszechnie wiadomo zasady są to wodne roztwory wodorotlenków. Ale nie wszystkie wodorotlenki są rozpuszczalne w wodzie.

np. Fe(OH)₂, Fe(OH)₃, czy Al(OH)₃,
a co za tym idzie nie są one zasadami.

Więc nie każdy wodorotlenek jest zasadą.
1 5 1