Z.1
Pan Franek złowił szczupaka ważącego 2,5 kg. Głowa tego szczupaka jest tylko o 0,5 kg lżejsza od tułowia. Ile waży sama głowa ??

Z.2
Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę. Postanowili przejść trasę o długości 21 km. Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli:
-Pozostało nam do przejścia o 5km mniej, niż już przeszliśmy.
Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech godzin wycieczki ??

Z.3
Tata Zosi jest od niej 3 razy starszy, a Zosia jest od niego młodsza o 30 lat. Ile lat ma Zosia??

Z.4
Oblicz ile waży zając a ile wilk:
(i jest tak, są 2 wagi i na jednej z nich jest tak)
a)1 waga:
_3zające_i_5kg__|---|___20kg____
b)2 waga:
_20kg_20kg_2zające_i_1wil____|----|____100kg____

Chciałem dodać że to zadanie 4 nie musi być wykonane ale bardzo mi na tym zależy.
Proszę o szybką i prawidłową odpowiedź.
Z Góry Dziękuje

2

Odpowiedzi

2010-01-05T15:38:55+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:42:26+01:00
1.Dane:
2,5kg - waga szczupaka
x - waga tłowia
x-0,5kg -waga głowy

x+x-0,5=2,5kg
2x=2,5+0,5
2x=3 /2
x=1,5 - waga tłowia
1,5kg-0,5kg=1kg
Odp. Sama głowa szczupaka waży 1kg.

2. 21km- trasa, którą postanowili przejść
x- ile przeszli przez pierwsze trzy godziny
x-5km-pozostało im do przejścia
Rozw.
x+x-5=21
2x=21+5
2x=26
x=26:2
x=13
Odp.W ciągu pierwszych trzech godzin przeszli 13 km.

3. 3x-wiek taty
x-30- wiek Zosi

3x+x-30=x
4x-30=x /-x
3x=30 /:3
x= 10
10*3=30
Odp:Zosia ma 10 lat a jej Tata 30.

4.