Odpowiedzi

2010-01-05T15:42:09+01:00
A.½*3=³/₂=1½
b.⅔+½=⁴/₆+³/₆=⁷/₆=1⅙
c.2-1⅖=1⁵/₅-1⅖=³/₅
d.1½+2½=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T15:51:01+01:00
A ½ * 3 = 3/2=1,5

b ⅔ + ½ = (przy dodawaniu trzeba sprowadzić do wspólnego mianownika, a więc:)=4/6+3/6=7/6

c 2- 1⅖ =(ułamek całkowity trzeba zamienić na ułamek niecałkowity)= 2-(7/5)= (sprowadzamy do wspólnego mianownika= 10/5-7/5=3/5

d 1½ + 2½ = (zmieniamy na ułamek niecałkowity)= 3/2+5/2=8/2=4

Mam nadzieję,że pomogłam i liczę na naj;)