A) Oblicz , ile kosztuje bilet normalny , a ile ulgowy

1. rysunek
-Proszę 3 normalne i 2 ulgowe
-34 zł

2. rysunek
-Poproszę 1 normalny i 3 ulgowe
-23 zł

b) Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy, a ilu bilet normalny.



Napisz wszystkie obliczenia!
40 pkt daję więc myślę że warto

2

Odpowiedzi

2010-01-05T15:53:57+01:00
X-bilet normalny
y-bilet ulgowy

{3x+2y=34
{x+3y=23
*{3x+2y=34
{x=23-3y
*3(23-3y)+2y=34
69-9y+2y=34
-7y=-35 / :(-7)
y=5
{y=5
{x=23-3*5
{y=5
{x=8

Bilet normalny kosztuje 8zł a ulgowy 5 zł

hmm a b szczerze mowiac zle mi wychodzi wiec niech zrobi to ktos inny pozdrawiam;*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:19:44+01:00
A) x- bilet normalny
y- bilet ulgowy

3x + 2y =34
x+3y = 23
3x+2y=34
3(23-3y)+2y= 34
69- 9y+2y=34
-7 y= -35 / : (-7)
y= 5
x= 23-(3*5)
x= 8

y=5
x=8

Odp: bilet normalny kosztuje 8 zł , a bilet ulgowy 5 zł.


b)
x- ilość widzów którzy kupili bilet ulgowy
y- ilość widzów którzy kupili bilet normalny

x+y= 420
8*y+5*y=2640
x+y=420
8y+5x=2640
y=420-x

8(420-x)+5x=2640
3360-8x+5x=2640
3360-3x=2640 / - 3360
-3x=-720 / :(-3)
x=240

y=420-240
y=180

x=240
y=180

Odp: Bilet ulgowy kupiło 240 osób , a bilet normalny 180 osób.
1 1 1