Bardzo proszę o rozwiązanie -łatwe zadanie-oceniam najlepsze rozwiązanie:)
zad 1)
Trzykrotność pewnej liczby jest o 6 większa od drugiej liczby. Jakie to liczby?

zad 2)
Dwukrotność kwoty oszczędności Basi jest o 100 zł większa od oszczędności Eweliny. Ile złotych ma każda?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:03:06+01:00
1. 6+x=3x
2x=6
x=3
3*3=9

Te liczby to 3 i 9.

2.2x=y+100

Chyba się nie da wyliczyć. Za mało danych.
2010-01-05T16:05:06+01:00
1. 3x=y+6
3x-y=6
2. 2x=y+100
2x-y=100