Odpowiedzi

2010-01-05T16:12:54+01:00
3x + 4y = 2 / :3
5x + 7y = 1

x = 2/3 - 4/3y
5x + 7y = 1

5(2/3 - 4/3y) + 7y =1
10/3 - 20/3y + 7y = 1
1/3y = - 2 1/3 / *3
y= - 7

5x + 7*(-7) = 1
5x=50
x = 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:17:27+01:00
3x+4y=2/*-5
5x+7y=1/*3

-15x-20y=-10
15+21y=3

y=-7

i teraz podstawiasz i pierwszym działaniu za y -7 czyli:

3x+4*(-7)=2
3x+(-28)=2
3x-28=2
3x=2+28
3x=30/:3
x=10

y=-7
x=10


Pozdro:)