Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:13:58+01:00
Sądzę, że dla dorosłych, ponieważ dzieci zrozumiałyby książke zbyt dosłownie, nie wynosząc ważnych wniosków i nie rozumiejąc niektórych aluzji :)
4 1 4
2010-01-05T16:23:52+01:00
Pytanie zawarte na początku wraca jak bumerang; baśń dla dzieci czy przypowieść dla dorosłych? Dużo bardziej przychylny jestem tej drugiej opcji, mimo, że utwór posiada też pewne cechy baśni. To nie jednak suche opisy gatunków literackich odgrywają tu główną rolę, a sposób napisania książki i zawarte w nich prawdy moralne. Przesłanie płynące z tej pozycji trudne może być do zinterpretowania przez bardzo młode pokolenie, potraktują oni to raczej jako lekką pozycje do przeczytania przez kogoś z rodziców. Dopiero dojrzalisi czytelnicy mogą docenić mnogość alegori i pozytywnych przykładów życiowych aspiracji występujących w Małym Księciu. Tak więc z całym przekonaniem stwierdzam, że książka Saint-Exupry'ego jest przeznaczona dla starszych i bardziej rozkojażonych czytelników.
4 1 4