Odpowiedzi

2010-01-05T16:11:20+01:00
X - miara kąta przy podstawie
x+15 - miara kąta między ramionami
x+x+x+15'=180'
3x=165' /:3
x=55'

55'+15'=70'

Odp. Kąty przy podstawie mają po 55', a kąt między ramionami na 70'.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:17:49+01:00
Kąty przy podstawie trójkąta równoramiennego są takie same. Możemy je oznaczyć przez x, zatem trrzeci kąt -między ramionami- oznaczamy x+15.
Suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni. Układamy równanie:
x+x+x+15=180
3x+15=180
3x=180-15
3x=165/:3
x=55
Katy przy podstawie wynoszą po 55 stopni, a kąt między ramionami wynosi 55+15, czyli 70 stopni.
4 4 4