Oblicz koszt energii elektrycznej zużytej przez telewizor w ciągu miesiąca(tj.30 dni).Odbiornik jest włączany do sieci przeciętnie przez 8 godzin w ciągu doby.Jego moc P=60W.Aktualna(tj.w roku 2006) cena 1 kWh energii elektrycznej wynosi około 0,42zł.

Proszę o obliczenia!!!!! Na dziś!!!!!!!!

Zadanie znajduje się w cw.3b "Zrozumiec Swiat"

2

Odpowiedzi

2010-01-05T16:23:31+01:00
W=U*I*t ale U*I=P stąd W=P*t
W=60W*30*8h=14400Wh=14,4kWh
K=k*W=0,42zł/kWh*14,4kWh=6,05zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:39:40+01:00
W=U*I*t ale U*I=P stąd W=P*t

W=60W*30*8h=14400Wh=14,4kWh

K=k*W=0,42zł/kWh*14,4kWh=6,05zł