1.Ania i Kasia zaczynają naukę języka hiszpańskiego. Ani zna już o 20% więcej słówek niż Kasia, Kasia zna o 30 słówek mniej niż Ania. Ile słówek zna Ania?
A:150
B:180
C:90
D: zadanie nie ma rozwiązania.
TYLKO PROSZĘ Z ROZWIĄZANIEM NIE SAMĄ ODPOWIEDZI ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:19:57+01:00
Ania i Kasia zaczynają naukę języka hiszpańskiego. Ani zna już o 20% więcej słówek niż Kasia, Kasia zna o 30 słówek mniej niż Ania. Ile słówek zna Ania?
A:150
B:180
C:90
D: zadanie nie ma rozwiązania.

wiedza Ani - 120% wiedzy Kasi
120%-100%=20%=0,2

0,2 ------ 30
1 ------ x
0,2x=30 |:0,2
x=150 - wiedza Kasi

150+30=180 - wiedza Ani
odpowiedź: C
17 2 17
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T16:20:33+01:00
30=20%
x=100% 100/20=5
5*30=150
odp. A
7 4 7
2010-01-05T16:26:36+01:00
1.Ania i Kasia zaczynają naukę języka hiszpańskiego. Ani zna już o 20% więcej słówek niż Kasia, Kasia zna o 30 słówek mniej niż Ania. Ile słówek zna Ania?
A:150
B:180
C:90
D: zadanie nie ma rozwiązania.
x + 0,2x = 1,2x - ilość słówek Ani
x -30 - ilość słówk Kasi

Ania zna o 30 słówek wiecej niż Kasia

x - ilość słówek , które zna Ania

20% = 30słówek
100% = x słówek
x = (100%*30): 20%
x = 150 słówek zna ANIA

a 20% z ze 150 = 30 słówek
KASIA zna 150 -30 =120 słówek
15 2 15