Pan Fortuna wygrał na loterii 1754300 zł. Dziesiąta część tej kwoty przeznaczył na cele charytatywne.Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500 zł podarował każdej z trzech curek po 225000 zł.Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie ?

3

Odpowiedzi

2010-01-05T16:34:55+01:00
1754300zł:10=175430zł

1754300zł-(175430zł+67500zł+3*225000zł)=
=1754300zł-(242930zł+675000zł)=
=1754300zł-917930zł=
=836370zł

zostało mu 836370zł.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:46:26+01:00
Rozumiem że dziesiątą część to 1/10:)

1754300 * 1/10=175430-dziesiąta część kwoty
1754300-175430=1578870- po odjęciu dziesiątej części
1578870-67500= 1511370- po spłaceniu długów
1511370-3(225000)=836370

Odp. Zostało mu 836370 zł.
30 4 30
2010-01-05T17:16:24+01:00
1754300zł*1/10=175430zł
1754300zł-175430zł=1578870zł
długi
1578870zł-67500zł=1511370zł
córki
225000złx3=675000zł
1511370zł-675000zł=836370zł
Odp. Zostało mu 836370zł

17 4 17