Odpowiedzi

2010-01-05T16:44:38+01:00
Pc=120dm²
120dm²:4=30dm²
Pb=30dm²
Pp=?

Pc=2Pp+Pb
120dm²=2Pp+30dm²
2Pp+30dm²=120dm²
2Pp=120dm²-30dm²
2Pp=90dm²
Pp=90dm² : 2
Pp=45dm²

ja bym tak zrobiła...
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:44:41+01:00
120dm²÷4=30dm² → pole powierzchni bocznej

120dm²-30dm²=90dm² →pole obu podstaw

90dm²÷2=45dm² →pole jednej podstawy

Odp: Pole podstawy tego graniastosłupa wynosi 45dm².