Odpowiedzi

2009-09-20T10:29:14+02:00
Już we wcześniejszej wiadomości napisałam, że :

Światło jest potrzebne do fotosyntezy, która zachodzi wewnątrz chloroplastów. W chloroplastach znajduje się zielony barwnik czyli chlorofil, który pochłania światło głównie czerwone i niebieskie promienie, a jak już wiemy z plastyki:
czerwony + niebieski = zielony
3 3 3
2009-09-20T10:33:10+02:00
Uwazam ze jest to niezbedne poniewaz rosliny zawieraja chlorofil czyli zielony barwnik który umożliwia fotosynteze.
aby ten proces zaszedl niezbedne jest jednak światło dzieki temu procesowi ludzie moga oddychac
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T10:34:16+02:00
Oczywiście, że jest. Światło jest niezbędne do fotosyntezy, która zachodzi w chloroplastach w komórkach roślinnych. W okresie rozwoju rośliny im wiecej światła, tym w komórkach wiecej chloroplastów. Chloroplasty zawierają barwnik zwany chlorofilem, który mówiąc ogólnie nadaje roślinie zielony kolor (tak naprawdę pochłania on głównie czerwone i niebieskie fale świetlne - co w połączeniu daje zielony).
3 3 3