Napisz 10 zdań, które będą zawierały 10 związków frazeologicznych, albo wszystkie z Bibli, albo wszystkie z mitologi greckiej.

Biblia: mitologia grecka:
-rzucać słowa na wiatr -paniczny strach
-nie pozostawiać kamienia -dojść po nitce do kłębka
na kamieniu -syzyfowa praca
-być w siódmym niebie -śpiewać sobie a muzą
-poruszc niebo i ziemie -spocząć na laurach
-kropla drąży skale -być ugodzonym strzałą Amora
-kozioł ofiarny -cierpieć męki Tantara
-wieś hiobowa -otworzyć puszkę Pandory
-rzeź niewiniątek -jabłko niezgody
-wilk w owczej skórze -koń trojański
-ciemności egipskie -stajnia Augiasza
-kamień węgielny -pięta Achillesowa
-syn marnotrawny -wierna Penelopa
-zakazany owoc -wracać do Itaki
-Judaszowy pocałunek -róg obfitości
-niewierny Tomasz -olimpijski spokój
-salomonowy wyrok -objęciach Morfeusza
-palec Boży -szata Dejaniry
-wdowi grosz -ikarowy lot
-wieża Babel -złote runo
-chleb powszedni -miecz Damoklesa
-manna z nieba
-ziemia obiecana
-obrócić słup soli
-nadstawić drugi policzek
-płacz i zgrzytanie zębów
-być alfą i omegą
-sąd ostateczny
-Arka Noego
-dziesięciu sprawiedliwych
-strój adamowy
-Kraina mlekiem
-chodzić od Anosza do Kajfasza
-przenieść się na łono Abrahama
-umywać ręce
-rozdzierać szaty
-odróżniać ziarno od plew

WYBIERZCIE SAMI TYLKO WSZYSTKIE ,ALBO Z BIBLII, ALBO Z MITOLOGI.
pomóżcie plis Z góry dzięki...

2

Odpowiedzi

2009-09-20T11:17:25+02:00
1.Moja koleżanka rzuca słowa na wiatr, nigdy nie zrobi tego, o czym mówi.
2.Hiobową wieścią była dla mnie ocena z matematyki.
3.Po ciężkiej drodze doszliśmy wreszcie do hotelu, naszej ziemi obiecanej.
4.Moja siostra myśli, że jest alfą i omegą, robi co chce.
5.Kanapa, po ciężkim dniu w szkole jest jak kraina mlekiem i miodem płynąca.
6.Byłem w siódmym niebie, kiedy dowiedziałem się że moja znienawidzona nauczycielka odchodzi.
7.Ostatnie pytanie z geografii było prawdziwą rzezią niewiniątek.
8.Chlebem powszednim jest zła ocena w szkole.
9.Zrobili ze mnie kozła ofiarnego, kiedy sami nie chcieli się przyznać.
10. Nauczyciele ostrzegają nas, że na studiach będzie jeden wielki płacz i zgrzytanie zębów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T11:31:48+02:00
1. Kiedy widze pająki, odczuwam paniczny strach.
2. Zmywanie naczyń w restauracji to syzyfowa praca.
3. Mówiąc to głośno, Kasia w klasie otworzyłą puszę Pandory.
4. Mój brat ma w pokoju bałagan jak w stajni Augiasza.
5. Kiedy dostałęm piątkę z chemii spocząłem na laurach.
6. Religia jest moją piętą Achillesa.
7. Policjant doszedł po nitce do kłębka i rozwiązał całą sprawę.
8. Adam był jabłkiem niezgody pomiedzy Kasią i Marysią.
9. Kiedy zobaczyłem Asię, zostałem ugodzony strzałą Amora.
10. Na historii cierpię męki Tantara.