Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T16:51:59+01:00
Metoda podstawiania
x+4y=-2
3x-8y=10

x=-2-4y
3(-2-4y) -8y=10
-6-12y-8y=10
-20y=16
y=-16/20=-4/5

x=-2+4*4/5=-2+16/5=-10/5+16/5=6/5

przeciwnych wspolczynników
x+4y=-2 //*-3
3x-8y=10

-3x-12y=6
3x-8y=10 dodajemy dwa równania
-12y-8y=10+6
-20y=16
y=-16/20=-4/5

x= -2-4y=-2-4*-4/5=-10/5+16/5=6/5
2010-01-05T16:55:33+01:00
Podstawiania
x+4y=-2
3x-8y=10

x=-2-4y
3x-8y=10

3(-2-4y)-8y=10
-6-12y-8y=10
-20y=16
y=16 :(-20)
y=-4/5
y=-0.8

x=-2-4y
x=-2-4*(-0.8)
x=-2+3.2
x=1.2

przeciwnych współczynników
x+4y=-2 /*2
3x-8y=10

2x+8y=-4
3x-8y=10

5x=6 /:5
x=1.2

x+4y=-2
1.2+4y=-2
4y=-2-1.2
4y=-3.2 /:4
y=-0.8
Najlepsza Odpowiedź!
  • JuHa
  • Początkujący
2010-01-05T16:59:25+01:00
X+4y=-2 /-4y
3x-8y=10

x= -2-4y
3*(-2-4y)-8y=10

x=-2-4y
-6+12y-8y=10

x=-2-4y
-6+4y=10 /+6

x=-2-4y
4y=16 /:4

x=-2-4y
y=4

y=4
x=-2+16

y=4
x=14


Mam nadzieję że dobrze :P