Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T16:52:39+01:00
Cechy kodu genetycznego
trójkowy - do zakodowania 20 różnych aminkowasów przez cztery rodzaje zasad niezbędne jest, aby podstawowe jednostki kodu genetycznego składały się zawsze z trzech zasad. taka trójka zasad w DNA to kodon. Z 64 rodzajów kodonów trzy nie kodują aminokwasów.
bezprzecinkowy - między trójkami kodującymi nie ma żadnych dodatkowych elementów
uniwersalny - kod genetyczny jest taki sam we wszystkich organizmach
zdegenerowany - jeden aminokwas może być kodowany przez kilka różnych trójek
niezachodzący - kodony nie zachodzą na siebie
jednoznaczny - dana trójka koduje zawsze jeden i ten sam rodzaj aminokwasu

http://sciaga.onet.pl/12581,57,156,86,2,22059,sciaga.html
2010-01-05T16:56:16+01:00
Trójkowy
uniwersalny
bezprzecinkowy